یک شریفی

دانلود مطالب عمرانی نایاب - فیلم های آموزشی نرم افزارها

یک شریفی

دانلود مطالب عمرانی نایاب - فیلم های آموزشی نرم افزارها

Apple iPad تولد یک طوفان

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار دنیای فناوری باشید مطمئنا تا بحال خبر جدیدترین محصول کمپانی Apple و به نوعی اولین تبلت حاضر در این کلاس یعنی iPad را شنیده اید؛ دستگاهی که با ایده ای جدید بار دیگر همچون iPod و iPhone توجه همگان را به خود جلب نموده و تمامی رسانه های دیداری و شنیداری دنیا را به تعریف و تمجید از این محصول زیبا وا داشته است. در مقاله پیش رو سعی داریم با جمع آوری تمامی اطلاعاتی که تا بحال در رابطه با iPad منتشر شده است دیدی کلی و نمائی کامل از ساختمان دستگاه و انتظاری که از آن می توان داشته ارائه دهیم. با ما همراه شوید.

apple_ipad_01.jpg

ایده تبلت های لمسی و دستگاه های کوچکی که نیازهای پردازشی و شبکه ای کاربران را با بدون نیاز به همراه داشتن کامپیوترهای بزرگ و یا حتی نوت بوک های جمع و جور در فضائی بسیار محدود و در عین حال کارآمد برآورده می نمایند داستانی نسبتا قدیمی با بازیگرانی متعدد است که با اینکه Apple بعنوان یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت کامپیوترهای همراه تا بحال در آن وارد نشده بود اما پتاسیل های فوق العاده این شرکت و مخصوصا تجربه رویائی حاصل از فروش مافوق تصور محصولات تمام لمسی در کلاس پخش کننده های موسیقی و تلفن های همراه این شرکت بلاخرهApple  را نیز در این رقابت جذاب وارد نمود. اما یک نگاه به مشخصات iPad و کاربری خاصی که برای آن در نظر گرفته شده است تفاوت های آشکاری را میان این وسیله و دیگر نمونه های معمول این کلاس مشخص می نماید که شاید شاخص ترین آنها به سیستم عامل خاص دستگاه که شباهت بسیار زیادی به نمونه های حاضر در iPhone و iPod Touch دارد، باز گردد. تکنولوژی بکار گرفته شده در بخش لمسی صفحه نمایش، طراحی زیبا و چشم نواز و از همه رویائی تر قیمت نسبتا مناسبی که برای نسخه Basic آن در نظر گرفته شده است همه و همه دست بدست همه داده اند تا از iPad بار دیگر محصولی طوفانی در ردیف دیگر تولیدات فوق محبوب این شرکت بسازند.

apple_ipad_02.jpg

ظاهر دستگاه در نگاه اول ترکیب غریبی از یک iPhone کاملا بزرگ و یک MacBook Air نسبتا کوچک به نظر می رسد که المان های آشنائی  نظیر صفحه نمایش تمام لمسی و کلید Home مرکزی را در خود جای داده است. ابعاد iPad در حدود 13.4×189.7×242.8 میلیمتر با وزن 680 گرم برای مدل های فاقد 3G و 730 گرم برای مدل های دارای این قابلیت است. نکته جذاب در این میان به قطر کاملا ناچیز 13.4 میلیمتری دستگاه باز می گردد که در مقایسه با آخرین iPhone تولید شده توسط این شرکت تنها حدود یک میلیمتر افزایش یافته است. بخش روئی دستگاه شامل یک صفحه نمایش کاملا بزرگ در مرکز می گردد که توسط یک قاب تیره نسبتا عریض احاطه گردیده است. قاب نقره ای دورتادور دستگاه به روشنی حس در دست گیری یک iPhone بزرگ را در ذهن تداعی می کند احساسی که با برگرداندن دستگاه و مشاهده بخش آلومینومی بسیار زیبای پشت دستگاه نیز کاملا تکرار می گردد. یکی از راه های شناسائی سریع دو مدل معمولی و 3G از پشت دستگاه مشخص می شود جائیکه مدل 3G دارای بخشی تیره رنگ در بالای این قسمت است که به نوعی آنتن آن محسوب می شود. 

apple_ipad_03.jpg
صفحه نمایش iPad یک نمونه 9.7 اینچی تمام لمسی با نور پس زمینه LED ست که از وضوح فوق العاده 768×1024 پیکسل با نسبت 132 پیکسل در هر اینچ برخوردار است. ویژگی اصلی این صفحه نمایش همانطور که از یک تبلت انتظار داریم قابلیت لمسی آن و همانطور که از یک Apple انتظار داریم قابلیت لمسی خازنی آن است جائیکه همچون دیگر لمسی های این شرکت علاوه بر عملکرد بی نظیر در هنگام لمس صفحه نمایش، امکان Multi-Touch یا لمس چندگانه نیز برای آن فراهم شده است. از دیگر خصوصیات این بخش بجز چرخش اتوماتیک تصویر باید به پوشش Oleophobic در مقاوم ساختن صفحه نمایش در جذب اثر انگشت و عملکرد مناسب آن در نور مستقیم خورشید اشاره کرد که البته این آخری صرفا به واسطه سابقه بسیار درخشان Apple در این قابلیت ذکر گردیده و هنوز تست عملی از آن در محیط های خارجی صورت نپذیرفته است. 
apple_ipad_05.jpgapple_ipad_08.jpg
از مسائل سخت افزاری iPad که بگذریم مطمئنا این اینترفیس و ساختاری منوئی دستگاه است که اهمیت فراوانی دارد. اینترفیس دستگاه نسخه تغییر یافته ای از ورژن 3.2 سیستم عامل حاضر درiPhone است که علاوه بر تغییرات ظاهری متعدد امکان اجرای Application های گوناگون در صفحه نمایش بزرگتر را نیز فراهم آورده است. از گزینه های تغییر یافته دیگر می توان به منوهای کشوئی Contextual، تقسیم صفحه نمایش به دو تکه مجزا برای اجرای دو محتوای متفاوت (همچون دو ستون Inbox و محتوا در Application ایمیل) و منوهای pop-up جدید (که بروی صفحه اصلی و با تیره کردن محتوای زیرین به نمایش در می آید)، اشاره کرد. خوشبختانه تمامی برنامه های نوشته شده برای iPhone و iPod Touch (که به قول استیو جابز بیش از 140 هزار عنوان را شامل می شود) در iPad نیز قابل اجراست و برای انجام این کار اینجا و آنجا تغییرات فراوان و بهینه سازی های گوناگونی بکار گرفته شده تا مشکلی از لحاظ تطابق با صفحه نمایش بزرگ دستگاه ایجاد نشود. برخی از مهمترین فرمت های صوتی و تصویری مورد پشتیبانی در iPad شامل MP3، AAC، WAV، MPEG-4، MOV، M4V و H.264 می گردد و در حوزه عکس نیز فرمت های JPEG، GIF و TIFF در iPad قابل مشاهده هستند. 

apple_ipad_09.jpg

در زیر صفحه نمایش همانطور که پیش از این نیز اشاره شد کلید Home با همان طراحی و ظاهر استفاده شده در iPhone به چشم می خورد که از وظیفه کاملا مشابه ای نیز برخوردار است. 

apple_ipad_06.jpg
کنترلرهای دورتادور دستگاه شامل کلید On/off یا Sleep/Wake در بالا، Rocker تنظیم صدا و کلید Mute درسمت راست و بلاخره جک 3.5 میلیمتری اتصال هدست در سمت چپ می گردد. در بخش پائینی نیز پورت 30 پینی اتصال Dock دستگاه قرار دارد که از طریق این پورت ملحقات متعددی را می توان به آن متصل کرد. از جمله این ملحقات که در حال حاضر معرفی گردیده اند می توان به کیبورد کامل و دو کیت کوچک برای انتقال عکس بوسیله کابل USB (انتقال مستقیم تصاویر از دوربین) و همچنین از طریق یک کارت ریدر SD اشاره کرد.

apple_ipad_07.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد